Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Aktiv dag

Av Louise Backman - 9 maj 2014 08:07

Igår var det dags att börja tömma skåpet i stallet, och fylla bilen med allt som kan undvaras fram till flytten på söndag. Det var inte helt lite, och även om jag gick igenom och sorterade alla mina lådor i höstas, så kan man ju ganska snabbt konstatera att där finns en otroolig mängd prylar som jag ganska säkert aldrig kommer att använda. Så då uppstår ju det största i-landsproblemet man någonsin kan ha... VAD i hela friden ska jag göra med allt som jag inte behöver???


En del av det får åka med hem, och en del får åka med till Kullinge. Där finns ju stora hästar som behöver jättefina grimmor och kanske något träns oxå. Camilo kan inte ha storl full, och jag tycker att fina lädersaker gör sig bättre använda än nerpackade i plastlådor. Nä, det är dålig "feng shui" att lagra saker som jag inte behöver. Har jag hört...


Passade på att tvätta några schabrak oxå, men inser nu att dom ligger kvar i maskinen... hmm... Idag blir det ännu en maskin full. Känns bra att ha med rena grejjer.


Det var nu två veckor sedan Erika lämnade oss, och samtidigt så försvann ju Sanna från stallet. Jag vet att hon kastat frestade blickar på honom (inte helt oförståeligt) så jag frågade häromdagen om hon ville komma och rida lite på honom innan vi flyttar. Så igår kom Sanna och fick prova på att rida honom. Eftersom hon är min elev (för det mesta iallafall) vet jag ju ganska bra vad hon kan. Men det är ju skillnad när man sitter på en häst man inte känner. Men det gick jättebra, och jag fick kvitto på både att hon är duktig, och att Camilo blivit ganska duktig han oxå. Men han är en känslig kille, och man märker att han är petnoga med balans och en känslig hand. Men det var jätteroligt iallafall och det var säkerligen inte sista gången Sanna satt på honom.


Nu ska jag strax åka till Kullinge och lämna av ett lass, och sedan kommer spånpellets, behagligt levererat direkt till stallet. Så skönt!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Backman - 15 juli 2014 21:26

Nu är vi äntligen äntligen hemma igen! Peter och jag har varit på en tripp till Spanien förra veckan. Vi hade det sååå bra sååå, och visst var det jättemysigt på en massa vis... men inte en endaste hästig aktivitet, den enda jag såg var säkert 200 me...

Av Louise Backman - 30 juni 2014 23:14

Det är böjningen som gör det! Vaddå... Jo, det är böjningen som får hästen att arbeta mer korrekt. Och nu har vi ökat jobbet med böjningen lite, och då känns det faktiskt som om det händer något nyttigt igen. Något som vi båda behöver känna. Det är l...

Av Louise Backman - 27 juni 2014 20:59

Den senaste tiden... eller förresten, det senaste året, har gått fruktansvärt fort!!! I mitt huvud är det fortfarande bara i början av maj, och vädret hjälper ju till att hålla sommarkänslan borta. Den vill visst inte starta än, sommaren.   Men s...

Av Louise Backman - 16 juni 2014 22:10

Jag upphör aldrig att förvånas över hur olika det kan kännas att rida, beroende på hur det varit dagen eller dagarna innan. Och vad som påverkar detta har jag fortfarande inte klurat klart på. Senast jag skrev här hade vi ridit ut och avslutat med et...

Av Louise Backman - 13 juni 2014 08:49

För dom allra flesta som har häst, är möjligheten att rida ut ganska viktig. Visst är det heelt underbart att ha tillgång till ridhus och ridbana, men självklart vill man även ha tillgång till bra ridvägar ute. Jag har ju inte varit den som ridit ut ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards