Direktlänk till inlägg 16 maj 2014

Känns så bra!

Av Louise Backman - 16 maj 2014 09:33

Det är väldigt svårt att veta vad som egentligen rör sig i Camilos huvud... och kropp... Men i mitt huvud känns det så himla bra! Han har helt klart "köpt ner sig", inget gräs, mindre hage och kortare tid ute. Men faktum är att han känns väldigt mycket bättre att rida. Han vill, han bjuder på mer, han lyssnar och försöker verkligen prestera det jag ber om. Det känns som om handbromsen har släppt och att det finns mycket mera att hämta.


Vi har varit i ridhuset, gått på en liten promenad, varit ute på ridbanan och skrittat av på "utevägen". Allt har gått bra! Hittills ska man kanske säga ha ha, det är ju dagsformen som avgör. Men det är helt klart avgörande vilket underlag vi har, för det märks stor skillnad när vi är i ridhuset, jämförelsevis ridbanan som vi hade förut.


Stallet funkar jättebra! Det är så skööönt med varm sadelkammare med varmt och kallt vatten och diskbänk där man kan fixa med div matgojs och byttor. Ett annat (varmt!) rum där jag har mitt skåp och med gott om plats för alla saker och kläder mm, samt stort fikarum med ett riktigt kök. Där kan man sitta och se ut i ridhuset oxå om man vill. Det finns gott om plats för att "grooma" i stallet med egen sadelhängare och krokar till varje box, en spolspilta och en annan separat skoningsplats. Vid hagarna finns vattenkranar mellan varannan hage, lätt att fylla en hink som är enkel att hålla ren vartefter. Han kommer helt klart att bli van vid billjud, för det går en väg vid sidan om stallet och stundtals är det mycket trafik där. Stallet ligger på vägen mellan Enköping och Bålsta, så det är nog många som pendlar däremellan.


Det går relativt snabbt att köra dit, det tar mig 20 minuter, och det är bra väg. Tänker lite då och då på hur det kommer att bli i vinter, jag är ju inte direkt någon vän av vinterväglag, men det är ganska onödigt att tänka på nu...


Nästa söndag, den 25:e är det återigen dags för Camilo att få träffa Bea. Hon kommer då till stallet, och jag är väääldigt spänd på att få höra om hon märker någon förbättring hos honom. Men det är jag mer eller mindre helt säker på, för jag tycker absolut att han verkar må mycket bättre nu. Hur det än är... jag måste forma hans liv så att han kan må så gott det bara är möjligt, så just nu finns det inte en chans att han kan gå i gräshage. Men sen kanske...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Backman - 15 juli 2014 21:26

Nu är vi äntligen äntligen hemma igen! Peter och jag har varit på en tripp till Spanien förra veckan. Vi hade det sååå bra sååå, och visst var det jättemysigt på en massa vis... men inte en endaste hästig aktivitet, den enda jag såg var säkert 200 me...

Av Louise Backman - 30 juni 2014 23:14

Det är böjningen som gör det! Vaddå... Jo, det är böjningen som får hästen att arbeta mer korrekt. Och nu har vi ökat jobbet med böjningen lite, och då känns det faktiskt som om det händer något nyttigt igen. Något som vi båda behöver känna. Det är l...

Av Louise Backman - 27 juni 2014 20:59

Den senaste tiden... eller förresten, det senaste året, har gått fruktansvärt fort!!! I mitt huvud är det fortfarande bara i början av maj, och vädret hjälper ju till att hålla sommarkänslan borta. Den vill visst inte starta än, sommaren.   Men s...

Av Louise Backman - 16 juni 2014 22:10

Jag upphör aldrig att förvånas över hur olika det kan kännas att rida, beroende på hur det varit dagen eller dagarna innan. Och vad som påverkar detta har jag fortfarande inte klurat klart på. Senast jag skrev här hade vi ridit ut och avslutat med et...

Av Louise Backman - 13 juni 2014 08:49

För dom allra flesta som har häst, är möjligheten att rida ut ganska viktig. Visst är det heelt underbart att ha tillgång till ridhus och ridbana, men självklart vill man även ha tillgång till bra ridvägar ute. Jag har ju inte varit den som ridit ut ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards