Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Nu känns det bättre igen!

Av Louise Backman - 16 juni 2014 22:10

Jag upphör aldrig att förvånas över hur olika det kan kännas att rida, beroende på hur det varit dagen eller dagarna innan. Och vad som påverkar detta har jag fortfarande inte klurat klart på. Senast jag skrev här hade vi ridit ut och avslutat med ett kortare pass på ridbanan.


Dagen efter (alltså i fredags) hade jag bestämt med Joa sadelkonsult att hon skulle komma till mig med den allra nyaste varianten av Lippo Azzarion som är något rakare i bommen. Jag såg minst sagt fram emot detta nästan som julafton, och hon oxå, så det var inte lite förväntningar i luften när jag äntligen hoppade upp. Efter en stunds framridning, kunde jag konstatera att han kändes lite "bromsig"... han stannade och ville inte alls gå fram som han brukade. Traven var bara ok, men inte så stor och härlig som förra gången.... När jag fattade första galoppen började han bocka, och då tyckte både Johanna och jag att det nog inte var någon större idé att fortsätta. Besvikna och fetsnuvade på konfekten, plockades sadeln av, och så gick jag och hämtade min vanliga Espaniola. Johanna åkte hem igen, och jag började rida runt som vanligt. MEN, han gick ännu mindre bra med vår egen sadel... SUCK! Det var alltså inte sadeln som var problemet, utan PÅLLE! Han var inte alls pigg på att gå fram, och kändes ganska trist på det hela taget. Så jag kunde återigen konstatera att han förmodligen kände av det vi gjorde dagen innan.


Som tur var, så såg det ut som om den rakare varianten inte låg lika bra, den blev längre på honom, och smalare i sätet för mig att sitta i. Inte alls lika skön som den tidigare. Jag hade ju trott i flera dagar att jag skulle bli med sadel, och åkte hem och surade. Men allt har ju som bekant en mening, och nu känns det bättre ändå trots allt.


Efter två dagar med LR-jobb och lite ST, så var det idag återigen dags att prova på att rida lite. Jag hade verkligen inga förutfattade meningar om hur det skulle gå, men det gick förvånande nog riktigt hyfsat, och på slutet kändes det som om jag skulle kunnat be om mycket mera. Men jag vågar inte riktigt. På torsdag kommer Bea igen, och jag hoppas trots allt att han blivit bättre än förra gången. Det känns iallafall som om lägstanivån på hans dippar har blivit högre! Typ...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Backman - 15 juli 2014 21:26

Nu är vi äntligen äntligen hemma igen! Peter och jag har varit på en tripp till Spanien förra veckan. Vi hade det sååå bra sååå, och visst var det jättemysigt på en massa vis... men inte en endaste hästig aktivitet, den enda jag såg var säkert 200 me...

Av Louise Backman - 30 juni 2014 23:14

Det är böjningen som gör det! Vaddå... Jo, det är böjningen som får hästen att arbeta mer korrekt. Och nu har vi ökat jobbet med böjningen lite, och då känns det faktiskt som om det händer något nyttigt igen. Något som vi båda behöver känna. Det är l...

Av Louise Backman - 27 juni 2014 20:59

Den senaste tiden... eller förresten, det senaste året, har gått fruktansvärt fort!!! I mitt huvud är det fortfarande bara i början av maj, och vädret hjälper ju till att hålla sommarkänslan borta. Den vill visst inte starta än, sommaren.   Men s...

Av Louise Backman - 13 juni 2014 08:49

För dom allra flesta som har häst, är möjligheten att rida ut ganska viktig. Visst är det heelt underbart att ha tillgång till ridhus och ridbana, men självklart vill man även ha tillgång till bra ridvägar ute. Jag har ju inte varit den som ridit ut ...

Av Louise Backman - 9 juni 2014 23:07

Nu har vi snart "bott" på Kullinge i en månad! Tiden har gått jättefort, och jag börar så smått känna att jag hittat in i rutinerna. Men det kommer nog att dröja länge innan jag slutar irra runt och göra lite här och lite där. Det är hela tiden något...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards