Direktlänk till inlägg 27 juni 2014

Tiden går...

Av Louise Backman - 27 juni 2014 20:59

Den senaste tiden... eller förresten, det senaste året, har gått fruktansvärt fort!!! I mitt huvud är det fortfarande bara i början av maj, och vädret hjälper ju till att hålla sommarkänslan borta. Den vill visst inte starta än, sommaren.


Men sommar är det enligt almanackan likafullt, och eftersom tiden gått sen senast jag bloggade, har det ju hänt både lite av det ena och det andra. En del bra, och något lite mindre kul. Insikter och åsikter fladdrar förbi som flaggor på en stång, så det står minsann inte still i skallen iallafall, men jag oroar mig mindre än någonsin tacksamt mog. Camilo mår bra, och idag har han fått nya skor på alla fyra fötterna. Hovis tycker inte att han behöver skor eftersom hovarna är jättebra som dom är, men faktum är att han ändå verkar gå bättre med än utan. Om vi ska kunna rida ut på grusvägarna så behöver han skor även i bak. Han är lite tassig, så jag liksom drar mig för att rida ut då. I skogen kan vi inte gå, för där är det mygginvasion och han blir så stressad av anfallen, för då det blir mest piaff, och det är bevisligen lite för jobbigt ännu. Han fick ju en dipp efter den förra turen upp till skogen, så då blir det grusvägen om vi ska kunna komma ut.


Jag har bestämt mig för att hålla ett slags träningsschema enl två dagar med ridning, och två dagar markarbete. Sen varvar jag varannan dag, och sen två dagar igen. Bea har oxå varit här och behandlat honom igen. Det gick bra, och han hade fortsatt blivit bättre. Men jag inser att det kommer att ta tid innan han blir helt bra, men det är det värt. Hursomhelst så känns det som om vi är på rätt väg iallafall. En insikt jag fick härom kvällen, var att oavsett vad som händer så är det bara ännu ett steg på resten av erfarenhetsvägen. Man kommer väl liksom inte undan iallafall. Om man ska göra sina erfarenheter, så är det väl bara att välkomna dom och försöka göra det bästa av det hela... När han går bra så går han bättre än tidigare iallafall.


Nu är allt på plats på Kullinge, lite mera nytt hö (superfint) och halm. så skönt! Då slipper jag sitta och åka till gamla stallet och min lilla bil ska nu saneras grundligt från alla halmrester... vilken bilnörd som helst skulle nog dåna av för mindre, utrymmet i bakluckan är inte riktigt i skick för att visas upp... än. Men vilken hästnörd som helst förstår hur det kan bli.... när pålle behöver något får man göra det som behövs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise Backman - 15 juli 2014 21:26

Nu är vi äntligen äntligen hemma igen! Peter och jag har varit på en tripp till Spanien förra veckan. Vi hade det sååå bra sååå, och visst var det jättemysigt på en massa vis... men inte en endaste hästig aktivitet, den enda jag såg var säkert 200 me...

Av Louise Backman - 30 juni 2014 23:14

Det är böjningen som gör det! Vaddå... Jo, det är böjningen som får hästen att arbeta mer korrekt. Och nu har vi ökat jobbet med böjningen lite, och då känns det faktiskt som om det händer något nyttigt igen. Något som vi båda behöver känna. Det är l...

Av Louise Backman - 16 juni 2014 22:10

Jag upphör aldrig att förvånas över hur olika det kan kännas att rida, beroende på hur det varit dagen eller dagarna innan. Och vad som påverkar detta har jag fortfarande inte klurat klart på. Senast jag skrev här hade vi ridit ut och avslutat med et...

Av Louise Backman - 13 juni 2014 08:49

För dom allra flesta som har häst, är möjligheten att rida ut ganska viktig. Visst är det heelt underbart att ha tillgång till ridhus och ridbana, men självklart vill man även ha tillgång till bra ridvägar ute. Jag har ju inte varit den som ridit ut ...

Av Louise Backman - 9 juni 2014 23:07

Nu har vi snart "bott" på Kullinge i en månad! Tiden har gått jättefort, och jag börar så smått känna att jag hittat in i rutinerna. Men det kommer nog att dröja länge innan jag slutar irra runt och göra lite här och lite där. Det är hela tiden något...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards